×

ENG / ITA

Italian fashion: the heart of Love Polo

Love Polo clothes are designed and made in Italy and show all Diana Dieppa’s love for Italian fashion. It all started from passion and family traditions and now the dream has come true.

Diana Dieppa, the stylist behind Love Polo

Diana Dieppa wearing Love Polo Angelina dress
Diana Dieppa in a Love Polo Angelina dress

It is not a surprise Diana became a designer and created Love Polo. Since a very young age in Colombia, she started designing her own clothing and fell in love with stylish Italian fashion design. She also studied Marketing and Audio Visuals in Boston.

 

From Colombia to Rome

In Colombia, Diana opened a clothing store called  Spiaggia and created her own line of bathing suits featuring ad campaigns with models like Sofia Vergara. Later Diana moved to Bogota, where she had a career as a television presenter and achieved success with her own show Paparazzi TV. There she met her Italian husband, polo player Pulli Grillini. She then got married and moved to Rome.

 

Fashion & TV

In Italy, Diana worked for Italian and Colombian TV interviewing celebrities like Shakira and Ronaldo Valentino the designer, just to name a few. She presented her own show TGuido with a dress designed for her by Valentino.

Motherhood & Bags

Diana Dieppa playing Polo
Diana Dieppa playing polo

After a short break to become a mother, Diana created La Bag Roma with three partners. The bags were sold in Porto Cervo, Italy.It was a huge success and even Harvey Niccols from London was one of her customers.

 

The call of design

For a while Diana went back to TV and presented the Festival of Cinema in Cartagena with Benicio Del Toro. Design kept calling her though, and being married to a polo player she decided to create a line inspired by the sport she and her family loved so much.

 

The birth of Love Polo

Diana’s experience made her value Italy quality in design and fashion. She created an atelier that gave life to her ideas mixing materials fabrics and letting her play with all her roots as a Colombian with an Italian heart.
Love are outfits? Share the Love Polo!


 

[ITA]

 

La moda italiana: il cuore di Love Polo

Diana Dieppa wearing Love Polo Angelina dress
Diana Dieppa in a Love Polo Angelina dress

I capi Love Polo, disegnati e realizzati a mano in Italia, mostrano tutto l’amore di Diana Dieppa per la moda italiana. Nacque tutto da una passione e dalle tradizioni di famiglie e ora il sogno si è avverato.

Diana Dieppa, la stilista dietro Love Polo

Non è una sorpresa che Diana si diventata una fashion designer e abbia creato Love Polo. Fin dall’adolescenza in Colombia ha cominciato a disegnare i suoi abiti, innamorandosi dello stile italiano. Ha poi studiato Marketing e Audio Visual a Boston, USA.

 

Dalla Colombia a Roma

In Colombia, Diana aprì un negozio d’abbigliamento chiamato Spiaggia e lanciò una linea di costumi da bagno indossati da modelle come Sofia Vergara. In seguito Diana si trasferì a Bogotà e diede inizio a una carriera come presentatrice televisiva, raggiungendo il successo con il suo programma Paparazzi TV. È qui che incontrò il suo attuale marito, il giocatore di polo italiano Pulli Grillini. Si sposarono e andarono a vivere a Roma.

 

Moda & TV

In Italia Diana ha lavorato per la TV italiana e colombiana intervistando celebrità come Shakira e il designer Ronaldo Valentino. Ha presentato il suo programma TGuido con un vestito disegnato per lei da Valentino.

Maternità & Borse

Diana Dieppa playing Polo
Diana Dieppa playing polo

Dopo la maternità, Diana ha creato La Bag Roma con tre soci. Le borse erano vendute a Porto Cervo e riscossero un grande successo. Tra i clienti più in vista, Harvey Niccols di Londra.

 

Il richiamo del design

Per un breve periodo Diana tornò a dedicarsi alla TV presentando il Festival del Cinema di Cartagena con Benicio Del Toro, ma il richiamo del design si rivelò più forte. Essendo sposata a un giocatore di polo, Diana decise così di creare una linea ispirata allo sport che lei e la sua famiglia amano così tanto.

 

La nascita di Love Polo

L’esperienza di Diana le ha fatto scoprire il valore della qualità italiana nel design e nella moda. Così ha creato un atelier per dare vita alle sue idea nel mischiare materiali e tessuti e giocare con le sue radici di colombiana dal cuore italiano.
Ami i nostri outfit? Share the Love Polo!

All pictures © Love Polo Clothing

Go Top